Ucz się szybko i skutecznie bez zbędnego zakuwania. Poradnik dla dzieci i młodzieży
Najważniejszą umiejętnością w życiu jest umiejętność uczenia się. I nie chodzi tylko o naukę w szkole czy na uczelni. Efektywne przyswajanie wiedzy oznacza nie tylko większe szanse na sukces, ale także więcej czasu na inne sprawy. Dotyczy to zarówno przedmiotów, które Cię interesują, jak i tych, których nie lubisz. Nie radzisz sobie z matematyką, a fizyka to Twój koszmar? Odczuwasz rozpacz na myśl o połączeniu wydarzeń historycznych z datami? Głowa do góry - istnieją naukowe metody, dzięki którym przyswajanie tych trudnych zagadnień pójdzie łatwo!
W książce opisano techniki opracowane na bazie osiągnięć naukowych, pozwalające w maksymalny sposób wykorzystać naturalne możliwości ludzkiego mózgu. Metody te zostały przetestowane przez wiele osób, które swoimi wynikami potwierdziły, że uczą się dzięki nim efektywniej. Poznaj je i zastosuj, a od razu zauważysz, że nauka idzie Ci zdecydowanie szybciej, nawet tych przedmiotów, które sprawiają Ci problem. A niejako przy okazji nauczysz się czegoś o sobie: łatwiej odkryjesz swoje naturalne talenty i kreatywność, dowiesz się też, jak możesz wpływać na pracę swojego mózgu. Wreszcie - odkryjesz, że zdobywanie wiedzy może być przyjemne!
Dzięki lekturze zrozumiesz:
dlaczego dekoncentracja może sprzyjać procesowi uczenia się
co to znaczy "myśleć rutynowo" i dlaczego warto się tego oduczyć
jak się nauczyć myśleć nieszablonowo i twórczo
dlaczego słaba pamięć może pomagać w nauce
co to jest prokrastynacja i jak jej skutecznie unikać
Proces uczenia się może być efektywny i... przyjemny!
O autorach książki
Dr Barbara Oakley — wykładowczyni akademicka, członkini American Institute for Medical and Biological Engineering. Wprowadziła do szkół podstawowych w Pontiacu program nauki matematyki metodą Kumon, dzięki czemu wyniki uczniów na testach ogólnostanowych znacznie się poprawiły. Wcześniejsze książki dr Oakley, Evil Genes, ColdBlooded Kindness i Pathological Altruism, doczekały się przychylnych opinii Joyce Carol Oates, Stevena Pinkera i Edwarda O. Wilsona, laureata Nagrody Pulitzera.
Dr Terrence Sejnowski pracuje w Howard Hughes Medical Institute. Jest też redaktorem naczelnym magazynu Neural Computation (MIT Press).
Alistair McConville jest członkiem zarządu Centrum Badań i Innowacji Eton College. Nadzoruje eksperymentalny program nauczania progresywnego w szkole Bedales w Wielkiej Brytanii.
Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są przechowywane na Twoim urządzeniu.
Za pośrednictwem cookies zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe.
Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych
oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań.
Więcej informacji, w tym sposób zmiany ustawień znajdziesz w
Polityce Prywatności.