Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę (ebook) (audiobook) (audiobook)
- Autorzy:
- Carole P. Roman, J. Robin Albertson-Wren
- Promocja
- Promocja
- Wydawnictwo:
- Sensus
- Ocena:
-
- Stron:
- 96
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępny format:
- Dostępne formaty:
-
PDF
ePub
Mobi
Opis książki
Doskonale wiemy, że najmłodsi potrzebują regularnego treningu fizycznego, nawet jeśli nie planują kariery sportowej. Jednak nie tylko mięśnie wymagają ćwiczeń! Równie ważna jest praca nad mózgiem, żeby wzmacniać i rozwijać te jego części, które odpowiadają za podejmowanie decyzji, oraz doskonalić umiejętności zapamiętywania i przypominania sobie informacji. Wartościowym efektem takiego treningu jest także nauka kontroli reakcji "uciekaj lub walcz". Przede wszystkim należy nauczyć się uważności. To trudne słowo oznacza bycie świadomym, co jest tu i teraz: co właśnie widzimy, słyszymy, odczuwamy i jakich doświadczamy emocji. Uważność pomaga przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć najlepszą decyzję w danej chwili.
Ta książka jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Przywołuje historie dzieci, które znalazły się w trudnej sytuacji i musiały dokonać wyboru - a poradziły sobie z tym dzięki wielu różnym technikom. Te zostały opisane głosami samych dzieci, które dzielą się również własnymi ćwiczeniami na uważność, do zastosowania w różnych okolicznościach życiowych. Ponadto znalazły się tu propozycje świetnych ćwiczeń kształcących umiejętność skupiania się na własnych emocjach i rozpoznawania ich. To rzecz, którą młodzi odbiorcy mogą przeczytać wspólnie z rodzicami albo samemu po cichu ? a potem wypróbować zaprezentowane techniki, a te, które polubią najbardziej, stosować jak najczęściej w codziennym życiu.
W tej książce znajdziesz ćwiczenia:
- na uważność w domu
- na uważność w szkole
- na uważność w relacjach z innymi dziećmi
Poznaj uważność. Ćwicz uważność. Włącz uważność.
Książka dla czytelników powyżej czternastego roku życia.
O autorach książki
Carole P. Roman jest nagradzaną autorką ponad 50 książek dla dzieci. Bez względu na to, czy opowiadają one o piratach, księżniczkach czy o odkrywaniu otaczającego nas świata, zachwycają pedagogów, rodziców i dzieci różnego pochodzenia. Prowadzi trzy podkasty i jest jednym z założycieli nowego czasopisma Indie Author’s Monthly.
J. Robin Albertson-Wren od ponad 20 lat naucza dzieci w szkole podstawowej w Charlottesville w stanie Wirginia. Jest matką i nauczycielką, a oprócz tego prowadzi warsztaty i przemawia publicznie. Jest również certyfikowaną instruktorką uważności w Mindful Schools. Jej pasją jest nauczanie technik uważności dyrektorów firm, pedagogów, rodziców, nastolatków i dzieci. Wejdź na Mind-Awake.Weebly.com, żeby dowiedzieć się więcej o MindAwake.
Oceny i opinie klientów:
5.0
- 1 (0)
- 2 (0)
- 3 (0)
- 4 (0)
- 5 (1)
- 6 (0)
-
5 6Opinia: Marko, Opinia dodana: 2020-11-23
Przydatna w wychowaniu dzieci:)
Recenzje książki:
-
Recenzja: Liniatura, Juszkiewicz Żaneta
TO NIE FAIR! TO NIE FAIR! Czyli dzieci w obliczu trudnych sytuacji. Zadbajmy o ich spokój. Praktyka uważności staje się coraz bardziej popularna. Trochę mnie to dziwi, bo czyż właśnie nie to (ale nienazwane) było naszą codziennością jeszcze kilkanaście lat temu, gdy szliśmy na łąkę bez większego planu, szaleliśmy na podwórku i wołaliśmy: ej, wyjdziesz na dwór? Młodzi ludzie żyją dzisiaj w zupełnie innej rzeczywistości. Skoro dorośli się w niej gubią, to co oni mają powiedzieć? Za dużo bodźców, presji, wymagań i niekończących się oczekiwań. Za dużo problemów w domu, w szkole i w relacjach z rówieśnikami. Młody człowiek nie ma lekko. Czasami potrzebuję drogowskazów, a my, dorośli – konkretnych metod i technik, które umożliwią nam wsparcie dziecka. Niepozorna książeczka „Mindfulness” dla dzieci od wydawnictwa SENSUS jest taką cegiełką, dzięki której można zbudować swój wewnętrzny spokój. Dom, szkoła, inni Książka została podzielona na trzy ważne sfery, w których dziecko funkcjonuje: dom, szkoła i relacje z rówieśnikami. W każdym rozdziale mamy bardzo obrazowo opisane różne sytuacje, z którymi młody człowiek może się spotkać. Po przykładzie, przychodzi czas na rozwiązanie, a więc na sposoby, dzięki którym można się uspokoić, wyciszyć czy pokonać lęk. Całość opatrzona jest pięknymi, estetycznymi ilustracjami, które dodatkowo budzą skojarzenia ze spokojem i ukojeniem. Co się przyda? Tak naprawdę każda z tych sytuacji może się zdarzyć. Jest niepokój z powodu zgubionego smartfona, poczucie niesprawiedliwości, gdy inni się bawią, a ja muszę jeszcze wypełnić domowe obowiązki, a także zmierzenie się z wyśmiewaniem. Sytuacje w szkole dotyczą na przykład strachu przed publicznym wystąpieniem czy problemu z zadaniem domowym. Proponowane ćwiczenia to na przykład: zakotwiczenie, oddech piórkowy czy zmiana sposobu myślenia. Techniki wydają się proste, ale oczywiście wymagają zaangażowania, później wchodzą już w nawyk. „Mindfulness dla dzieci” od Carole P. Roman i J. Robin Albertson-Wren to wspaniała książka dedykowana zarówno dzieciom, jak i dorosłym, którzy chcą swoim pociechom pomóc odnaleźć spokój, równowagę i ćwiczyć skupienie. Moim zdaniem, świetnie sprawdzi się również w przypadku wychowawców, którzy chcą wesprzeć uczennice i uczniów w codziennych zmaganiach. Zgodnie z informacją na okładce książka jest odpowiednia dla dzieci w wieku 6-10 lat, ale myślę, że przydałaby się niejednemu dorosłemu. Recenzję pisałam wcześniej, ale wrzucam w momencie, gdy na Ukrainie morduje się zarówno dorosłych, jak i dzieci. Psychologowie radzą, by nie okłamywać dzieci, nie trzymać ich w bańce idealnego świata. Lepiej przyznać, że sytuacja jest dramatyczna, a jednocześnie uspokoić i okazać wsparcie – to czas, by jak nigdy zaopiekować się uczuciami naszych pociech.
-
Recenzja: odkrywczamama.blogspot.com, Agata Kujawska
W brytyjskich szkołach trwa właśnie realizacja pilotażowego programu mindfulness. Na razie objętych jest nim kilkaset placówek, ale być może już za kilka lat, będzie to obowiązkowa forma zajęć dla wszystkich uczniów. Czy stanie się tak kiedyś w Polsce? Raczej nie tak szybko 😟. Niby jednym z podstawowych kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021 jest zapewnienie wsparcia psychologiczno- pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, lecz w praktyce we wszystkich szkołach obcięto etaty pedagogom i psychologom, zlikwidowano w dużej części publiczną pomoc psychiatryczną oraz psychologiczną dla dzieci i młodzieży, zamknięto prawie wszystkie oddziały psychiatrii dziecięcej w kraju. Jest więc bardzo źle! A czasy niestety nie wpływają na dobrą kondycję psychiczną. Izolacja, konieczność dostosowania się do procedur epidemiologicznych, lęk przed zarażeniem, stres, pęd za nadgonieniem zaległości z nauczania zdalnego i inne czynniki burzą równowagę psychiczną nas wszystkich, ale przede wszystkim najmłodszych. Musimy zadbać o psychikę naszych dzieci! Nawet jeśli wydaje nam się, że jest w porządku, załamanie może przyjść nagle i niekoniecznie teraz. To mogą być tłumione emocje, czy próby radzenia sobie z nową rzeczywistością na swój sposób- niekoniecznie konstruktywny. Wiele dzieci ma także niezaspokojone potrzeby rozwojowe, psychiczne, doświadczają napięć. Co możemy zrobić? Przede wszystkim być obecnym w życiu naszych pociech. Rozmawiać, zainteresować się nie tylko tym, co w szkole, spędzać wspólnie czas, odciąć się od mediów, które tylko podsycają lęk. A jeśli jest taka potrzeba, nie wstydzić się i nie bać poprosić o pomoc specjalistę, choć wiadomo- prywatnie (innej możliwości raczej nie ma). Zachęcam również do wspólnego treningu mindfulness 💚. Polecałam Wam już kiedyś poradniki dla rodziny związane z tym tematem tutaj. Dzisiaj mam te adresowane konkretnie do dzieci.
-
Recenzja: Przedszkole. Magazyn dla placówek publicznych i niepublicznych,
Książka Mindfulness dla dzieci Carole P. Roman i J. Robin Albertson-Wren jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Przywołuje historie dzieci, które znalazły się w trudnej sytuacji i musiały dokonać wyboru, a poradziły sobie z tym dzięki różnym technikom. Te zostały opisane głosami samych maluchów, które dzielą się również własnymi ćwiczeniami na uważność, do zastosowania w różnych okolicznościach życiowych. Ponadto znalazły się tu propozycje świetnych aktywności kształcących umiejętność skupiania się na własnych emocjach i rozpoznawania ich. Młodzi odbiorcy mogą przeczytać tę pozycję wspólnie z rodzicami, nauczycielami albo sami po cichu – a potem wypróbować zaprezentowane techniki, a te, które polubią najbardziej, stosować jak najczęściej w codziennym życiu.
-
Recenzja: czytunia, Kwiatkowska-Budnik Marta
Rozmawiacie ze swoimi dziećmi o emocjach? Pewnie tak. Jako rodzice staramy się pomagać naszym pociechom w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich uczuć. Tylko czy zawsze potrafimy wskazać też na skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami? Klasyczne "policz do dziesięciu" może być skuteczne, ale jest też wiele innych metod :) W "Mindfulness dla dzieci" znajdziemy 30 ćwiczeń, które pomogą naszym pociechom nauczyć się uważności, a przez to lepiej radzić sobie ze swoimi emocjami. Dedykowana jest dzieciom w wieku od 6 do 10 lat, ale myślę, że z pewnych elementów skorzystają też młodsze dzieci, a także nastolatki i dorośli :) Książka podzielona jest na trzy części: uważność w domu, w szkole oraz w relacjach z innymi dziećmi. Każdy rozdział to krótka historia z życia dziecka, które mierzy się z jakąś trudnością, wywołującą w nim negatywne emocje. Sytuacje są zróżnicowane i bliskie doświadczeniom życiowym najmłodszych - stres przed wystąpieniem publicznym, kłótnia z rodzeństwem, wykonywanie nielubianych obowiązków, gubienie rzeczy czy wizyta u lekarza. Dużym plusem jest wyróżnienie kilku emocji, które można odczuwać przy danej trudności, bo przecież często czujemy np. mieszankę smutku i złości albo jednocześnie strach i poczucie winy. W historyjkach zwraca się także uwagę na odczucia płynące z ciała, co pomaga dzieciom je identyfikować. Po każdym opowiadaniu są zawarte dwie rady-ćwiczenia przekazywane przez rówieśnika. Jak to w mindfulness - nic skomplikowanego do wykonania, więc dziecko się nie zniechęci. Ćwiczenia skupione są na oddychaniu, technikach wyobrażeniowych, świadomości swojego ciała. "Mindfulness dla dzieci" to niewielka objętościowo książeczka, ale bogata w wartościowe treści i z przyjemnymi ilustracjami. Taka edukacja dotycząca emocji i radzenia sobie z nimi powinna być obowiązkowa w szkołach. A póki co wprowadzajmy ją w naszych domach i patrzmy jak nasze dzieci stają się bardziej skupione, świadome, spokojne i szczęśliwe 💜
-
Recenzja: Monika Kalinowska psycholog, Kalinowska Monika
Częste myślenie o przyszłości, poświęcanie nadmiernej uwagi obowiązkom, czy też gonienienie za pieniądzem... Przez wszystkie te czynności zaczyna coś nam umykać. Coś ważnego, dotyczącego tu i teraz: nasz dobrostan psychiczny. W jego skład wchodzi między innymi delikatna, emocjonalna sfera, której zakłócenia rzutują na resztę psychiki, a przez to funkcjonowanie na co dzień. Dorośli zaczynają to rozumieć i próbują stosować techniki Mindfulness w celu uzyskania dobrego samopoczucia i polepszenia jakości życia🧘 A dzieciaki? Co z ich burzliwą, dopiero kształtującą się, sferą uczuciową? Same nie mają odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia, które pomoże im w byciu uważnym, a słowo "Mindfulness" rzadko jest im znane. Zadaniem osób dorosłych (zarówno rodziców, jak również innych istotnych w życiu dziecka osób) jest zatem pomoc w okiełznaniu trudnych emocji i skupieniu się na tu i teraz. Dobrym początkiem będzie "Mindfulness dla dzieci", napisane przez C. Roman i J. R. Albertson - Wren, a wydane przez Wydawnictwo Sensus W tej kolorowej książeczce odnajdziemy historie z życia dzieci. Są to sytuacje bliskie każdemu wczesnoszkolnemu uczniowi,bo każdy miał kiedyś możliwość części z nich doświadczyć. Dotyczą trzech, zasadniczych sfer życia młodej osoby: 🏠domu, 🏣szkoły oraz 👭relacji z rówieśnikami. W każdej z nich są umiejscowione typowe, codzienne dla danej sfery zdarzenia, powodujące wybuch trudnych emocji. 🏠W części domowej są to między innymi zgubienie telefonu czy strach przed wizytą u lekarza. 🏣Z kolei w części szkolnej odnajdziemy niepokój przed wystąpieniem przed klasą, radzenie sobie z dręczycielem czy nieudany mecz. 👭Ostatnia część - o relacjach - przywołuje sytuacje związane przede wszystkim z przyjaźnią. Każda z tych sytuacji wywołuje określone uczucia, które, jeśli im się poddać, mogą przynieść wiele przykrych konsekwencji. Stąd do opisywanych sytuacji dołączone są ćwiczenia uważnościowe, które polecają i stosują dzieciaki w wieku czytelników, a są to: Jasmine, Willow, Kayli, Colby i Zake. Dzielą się swoim doświadczeniem i zachęcają innych do praktykowania uważności, dzięki czemu poczują spokój i większą kontrolę nad tym, co się z nimi dzieje, a co za tym idzie, będą mogli zadziałać skutecznie. Dzięki podziale książeczki na krótkie opowiadania z ćwiczeniami, można je praktykować w dowolnym momencie (zarówno samo dziecko, jak również w parze z rodzicem), ponieważ ich zrozumienie i stosowanie nie zajmują wiele czasu (razem z przeczytaniem i spokojnym wykonaniem do 20 minut). Korzystanie z niej ułatwia również przyporządkowanie konkretnych uczuć do sytuacji - dzięki temu czytelnik szybko może odnaleźć technikę wspierającą w opanowaniu konkretnego problemu oraz emocji. "Mindfulness dla dzieci" to interesujący wstęp do praktykowania tej metody przez młodszych czytelników, zarówno w domach, jak również podczas zajęć grupowych w zerówce przedszkolnej lub nauczaniu początkowym. Dzięki rozmowie na temat opisanego zdarzenia możemy pomóc dzieciom przejść przez doświadczane przez nie trudności, które mogą być podobne do tych czytanych. Jednocześnie wskazujemy oraz uczymy akceptowalnych, ale przede wszystkim pomocnych, sposobów radzenia sobie z tymi nieprzyjemnymi wydarzeniami. W infografikach znajdziecie 3 z 30 zamieszczonych w książce ćwiczeń. Odnajdziemy w niej również wiele ćwiczeń oddechowych, polegających na liczeniu, czynnościach fizycznych, czy radzeniu sobie z myślami.
-
Recenzja: bosonamacie.pl, Anna Sułek-Olszewska
Tym razem w moich rękach znalazła się książka przeznaczona nie dla dorosłych, a dla dzieci. Trening mindfulness staje się coraz bardziej popularny w naszym kraju, pojawia się coraz więcej szkół w których instruktorzy pomagają rodzicom wspierać dzieci w szkoleniu uważności i coraz więcej pozycji na rynku wydawniczym, które mogą uzupełnić naszą wiedzę w tym zakresie i pomóc wcielać ją w życie. Mindfulnes to trening uważności, umysłu. Chociaż wywodzi się z praktyk buddyjskich, obecny jego kształt zawdzięczamy Jonowi Kabat Zinn i funkcjonuje pod nazwą MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction). Trening Redukcji Stresu był programem pomocniczym w leczeniu chorób wynikających z nadmiernego napięcia. W Polsce trening uważności możemy praktykować zarówno pod okiem instruktorów, jak i samodzielnie w domu. Co więcej, możemy wykorzystać te techniki do pracy w nauczaniu uważności również dzieci. Na czym polega więc w praktyce mindfulness? W zasadzie na zauważeniu Tu i Teraz, poczuciu i obcowaniu z chwilą obecną, naszymi emocjami i doznaniami. Ćwiczenia te pomagają zachować sposób i kontrolę oraz poprawiają samopoczucie. Książka, o której mowa jest bardzo pożytecznym narzędziem we zaszczepieniu idei praktyki uważności w życiu naszych dzieci. Zawiera 30 ćwiczeń szlifujących umiejętności koncentracji na własnych emocjach i rozpoznania ich. Można ja dać do przeczytania umiejącym czytać starszakom lub samemu czytać maluchom. Myślę jednak, że aktywna obecność rodzica jest niezbędna w przyswajaniu treści książki. Forma opowiadań jest niezwykle ciekawa – przywołuje ona historie dzieci, które mierzą się z rozmaitymi problemami (na przykład walka o pilota, trema, strach przed wizytą u lekarza). Każda z tych historii zakończona jest praktycznymi ćwiczeniami, które pomagają oswoić własne emocje. Sugerowany przedział wiekowy czytelników to 6-10 lat – i chociaż to tylko sugestia, myślę że te widełki wiekowe są właściwe. Moja trzynastolatka uznała, że problemy opisane w książce są zbyt naiwne, a tematy zbyt dziecięce. Myślę, że w przypadku starszych dzieci należy się skupić bardziej na ćwiczeniach niż historiach, sięgając być może do innych źródeł. Za to opisane historie były ciekawe dla pięciolatka, jednak już ćwiczenia nie znalazły wielkiego uznania u malucha którego misją życiową jest bycie w ruchu. Tym bardziej jednak w przypadku dzieci niezwykle aktywnych, mindfulness może okazać się zbawienny. Niezależnie jednak od wieku dzieci, forma i treść książki zaprasza do czegoś, czego przecenić się nie da: to bliskość i uważność, wspólne doświadczanie rodziców i dzieci. To czas poświęcony na wyjaśnianie świata, nazywanie uczuć i emocji i pomaganie w oswajaniu ich. Z tego powodu z czystym sumieniem polecam tę pozycje dla osób mających dzieci lub pracujących z nimi. Uważność to czułość, bądźmy czuli wobec siebie będzie nam łatwiej być czułymi dla innych. Przekazujmy dzieciom idee samoświadomości bo to ogromna wartość którą możemy im dać.
-
Recenzja: kobietainspiruje, Kasper Monika
Pojęcie Mindfulnes staje się coraz bardziej popularne. To trening umysłu i i ważności i można go praktykować zarówno pod czujnym okiem wprawionych instruktorów, jak i samodzielnie, we własnym domu. Mindfulnes pomaga nam żyć chwilą. Zauważać to, co dzieje się TERAZ. Cieszyć się emocjami których doświadczamy. Dziś proponuję Wam książkę nie dla dorosłych, a dla dzieci. Znajdziemy w niej aż 30 zróżnicowanych ćwiczeń dzięki którym rozpoznawanie własnych emocji stanie się łatwiejsze. To ciekawe historyki opowiadające o dzieciach które mają jakiś problem, ale sobie z nim radzą. Bardzo wyjątkowa pozycja, która tylko w teorii jest dla dzieci do 10 lat. Gwarantuję, że starszaki również znajdą w niej sporo dla siebie.
-
Recenzja: swiatairi.blogspot.com, Marta Tomczak
„Mindfulness dla dzieci” to pozycja, która może okazać się przydatna zarówno dla dzieci jak i dla ich rodziców. Głównie skierowana jest dla osób w wieku 6 – 10 lat. Kolorowa publikacja pełna ilustracji. Na początkach historii - opowiastek zaznaczono jakie emocje będą w nich prezentowane. Przedstawiane sytuacje są takie by mogły z nimi utożsamiać się różne dzieci. Później zaś pokazano możliwości jak poradzić sobie z tym co czuje (bądź może czuć) osoba w określonych warunkach. Prezentowana treść może pomóc być bardziej uważnym, ale także po prostu lepiej zrozumieć co może z nami się dziać w danych sytuacjach (specjalnie piszę nami, bo choć historie dotyczą dzieci to prezentowane rozwiązania mogą się przydać nie tylko "naszym" pociechom). Za przekład odpowiedzialna była: Joanna Sugiero. Tytuł oryginału: „Mindfulness for Kids: 30 Fun Activities to Stay Calm, Happy, and In Control". Copyright oryginału z 2018 r., wydania polskiego z 2020 r. Wydawnictwo Helion (Helion S.A.), Sensus. Na końcu książki znajduje się „Jak dowiedzieć się więcej o uważności?” z podziałem na: „dla dzieci” oraz „dla dorosłych i nastolatków”. Na początku zaś znajduje się najpierw „List do dorosłych” później „List do dzieci”. Wspomniano też krótko czym uważność jest. Ogólnie jest to więc kolorowa i ciekawa publikacja. Może posłużyć do wspólnego spędzania czasu z dziećmi poprzez wspólne czytanie. Może również przydać się jako lektura dla "naszych" latorośli (o ile już same czytają). Bądź raz tak, raz tak. I na koniec jeszcze mała uwaga, jeśli ktoś jest wrażliwy na zapachy warto najpierw odłożyć publikację by się „przewietrzyła” przed rozpoczęciem lektury. Ma specyficzny zapach, który może nie przypaść do gustu każdemu nosowi. Reasumując jestem jak najbardziej na tak. Szczególnie jeśli pozycja stałaby się punktem wyjścia do rozmów pomiędzy rodzicami i dziećmi na różne tematy, także te związane z emocjami.
-
Recenzja: QulturaSlowa, Justyna Gul
W tym pędzie dnia codziennego warto się zatrzymać, warto zastanowić się, co tak naprawdę jest ważne, jakie są wartości, którymi się kierujemy, jakie mamy priorytety. Obecnie ten pęd w nieznanym kierunku, niestety nie dotyczy tylko osób dorosłych – również dzieci, często niestety za sprawą rodziców i / lub presji otoczenia, poddają się mu. Świadomość różnorakich zajęć, obowiązków i oczekiwać może przytłoczyć nawet najbardziej wytrwałych. Skupieniu się na tym, co najważniejsze, nie sprzyja również ilość bodźców, które każdego dnia docierają do dziecka, a także złodzieje czasu, którzy tylko czekają, by odciągnąć je od tego, co najważniejsze. Nic dziwnego, że w takich warunkach nie można mówić o koncentracji, trudno też efektywnie pracować czy wypoczywać. Czy zatem istnieje sposób, by tę uważność trenować? By być w kontakcie ze sobą, rozumieć własne potrzeby i właściwie odczytywać sygnały płynące z naszego ciała? Pomocą w odzyskaniu kontroli nad własnym życiem: myślami, pragnieniami, emocjami, może służyć książka pt. „Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę”, Opublikowany nakładem Wydawnictwa Sensus poradnik, autorstwa Carole P.Roman oraz J.Robin Albertson-Wren, to wyjątkowa propozycja adresowana do dzieci w wieku od 6 do 10 lat, ale także dla ich opiekunów, którzy dzięki temu lepiej zrozumieją sytuację dziecka. Co więcej, książka może być wyrazem troski o dobro własnej latorośli, warto zatem podsunąć dziecku lekturę, wspólnie nawet analizując (i wykonując!) ćwiczenia. Kto wie, może stanie się ona bodźcem do zmiany stylu życia całej rodziny? Autorka książek dla dzieci i doświadczona nauczycielka oraz trenerka wspólnie stworzyły książkę, która może znacząco poprawić funkcjonowanie młodego człowieka, nie tylko jeśli chodzi o redukcję stresu czy lepszy humor, ale także poczucie sprawstwa oraz kontroli nad sobą i otoczeniem (kontroli tego, co kontrolować możemy). Książka to zbiór pewnych historii, które są jednocześnie lekcjami uważności, poprzedzonych listem do rodziców oraz do dzieci. Każda z opowieści zaprezentowanych w książce odnosi się do jakiejś emocji, która zresztą została graficznie oznaczona. Historie te składają się na trzy części książki, mówiące o tym, jak być uważnym w domu, w szkole oraz w relacjach z rówieśnikami. Zaprezentowane przykłady zdarzeń oraz reakcji, stanowią pretekst do pokazania, co z daną emocją można zrobić, jak sobie z nią poradzić. Dostajemy zatem praktyczne narzędzia, za pomocą których możemy poradzić sobie m.in. z frustracją i rozżaleniem, poczuciem winy i przytłoczeniem. Przede wszystkim jednak nauczymy się wglądu we własne emocje, ich identyfikowania i nazywania, co jest podstawą do tego, by móc sobie z nimi sprawnie radzić. Tym samym lektura książki nie tylko daje wymierne rezultaty w postaci uporania się z pewnymi emocjami, ale pozwala nam wieloaspektowo spojrzeć na siebie i na własne życie, zwiększyć swoje zadowolenie z każdego kolejnego dnia, zmniejszyć poziom stresu i poprawić relacje (również te z własnym dzieckiem/rodzicami). Lektura książki może stać się bowiem inspiracją do przeprowadzenia trudnych rozmów z dzieckiem, zarówno własnym, jak i z uczniem – to doskonała propozycja na godziny wychowawcze, która może pomóc zbudować klasową społeczność, a przy tym zwiększyć zaangażowanie uczniów i ich umiejętność skupienia się na temacie.
-
Recenzja: Psychologia Małego Człowieka, Klaudia Stankiewicz
Jeśli jeszcze nie zacząłeś praktykować uważności lub w ogóle nie wiesz czym ona jest, pomocna może okazać się nowa pozycja od Wydawnictwo Sensus „Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę”. Ćwiczenia zostały podzielone na odpowiednie do doskonalenia uważności w domu, w szkole oraz w relacjach z koleżankami i kolegami. Dedykowane dla pociech w przedziale wiekowym 6-10 lat. Książka jest podzielona na krótkie podrozdziały. Przy każdej historii wyróżniono emocje jakie towarzyszyły bohaterowi, dzięki czemu można sprawniej dobrać odpowiednie ćwiczenie do aktualnych potrzeb, a dodatkowo też kształtować umiejętność rozpoznawania i nazywania uczuć. Śledząc napotykane trudności i problemy głównych bohaterów poznajemy możliwe sposoby na rozładowanie napięcia, by lepiej reagować na różne sytuacje, mając przy tym pełną kontrolę własnego ciała. Podążając za autorkami książki, przygodę z uważnością można potraktować jak eksperyment. Zadaniem badacza jest sprawdzanie ile emocji i reakcji swojego organizmu jest w stanie zauważyć, powstrzymując się od oceniania. Może się okazać naprawdę zaskakującym, ile można dostrzec, kiedy jest się maksymalnie skupionym! Regularne praktykowanie uważności pomaga podejmować najlepsze decyzje poprzez „zaprogramowanie” własnego mózgu Jak to możliwe? Dzieje się to za sprawą zaangażowania hipokampu i kory przedczołowej- części mózgu odpowiedzialnych kolejno za przechowywanie wspomnień i podejmowanie decyzji. Systematyczny trening mózgu wzmacnia te obszary, co objawia się świadomym reagowaniem na dowolne wydarzenia. Podejmij wyzwanie i trenuj razem z dzieckiem!
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Mindfulness for Kids: 30 Fun Activities to Stay Calm, Happy
- Tłumaczenie:
- Joanna Sugiero
- ISBN Książki drukowanej :
- 978-83-289-1176-5, 9788328911765
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-05-26
- ISBN Ebooka :
- 978-83-289-1177-2, 9788328911772
- Data wydania ebooka:
- 2020-05-26 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami [email protected].
- Format:
- 200x223
- Numer z katalogu:
- 222003
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 14.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 21.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 34.5MB
- Kategoria wiekowa:
- 14+
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: [email protected]
Przeczytaj darmowy fragment
Pobierz PDFDostaniesz informacje o aktualnych promocjach i nowościach.